Digitaal met beweeglessen

Door de coronacrisis liggen alle beweeglessen van volwassenen- en seniorensport van Facet Ridderkerk al een tijd stil. Er mogen geen groepslessen gegeven worden in de wijkcentra, sporthallen en gymzalen. Meer dan 30 verschillende groepen en bijna 500 deelnemers hebben vanaf half oktober helaas geen lessen van Facet kunnen volgen. In december is er een pilot gestart met het aanbieden van digitale beweeglessen. Deelnemers konden zich voor deze proef opgeven voor verschillende lessen zoals conditiegymnastiek, seniorenfit, aangepaste gymnastiek en yoga.
Voor Facet, vakkrachten maar ook voor de deelnemers waren de digitale beweeglessen nieuw en onbekend. Toch zijn deze lessen bij iedereen goed bevallen. Het voordeel van de live lessen is dat deelnemers een stok achter de deur hebben om te bewegen. De lessen zijn namelijk op een vaste dag en tijd. Ook kan men elkaar weer even zien en spreken. “Een fysieke groepsles in een wijkcentrum heeft bij de meeste de voorkeur, maar deze digitale les is een goed alternatief in deze lastige tijd’ zegt Jesper Lagendijk van Facet Ridderkerk.
Omdat de pilot positief is ontvangen start Facet in het nieuwe jaar met het aanbieden van de digitale lessen voor iedereen die dat wil (vervolg op pagina 9)

Oliebollen van Harmonie

De drumband van muziekvereniging Harmonie Slikkerveer heeft een succesvolle oliebollenactie achter de rug. Op Oudejaarsdag werden bij het muziekgebouw aan de Prinsenstraat tussen 10.00 en 14.00 uur ruim 1200 oliebollen en ruim 300 appelbeignets opgehaald.
De oliebollenverkoop voor de Harmonie werd mede mogelijk gemaakt door bakkerij Van Der Waal. Als klap op de vuurpijl kwam er een topdonatie binnen van Grant Thornton, waarvoor de muziekvereniging de gulle gever bijzonder erkentelijk is.