Zwerfvuil te lijf in Bolnes

Op zaterdag 9 januari is de maandelijkse milieuochtend in Bolnes. Met deze opruimactie wil men ook dit jaar de wijk ontdoen van zwerfvuil. Er is een vaste groep vrijwilligers die elke maand de vuilniszakken vult met op straat en in plantsoenen beland afval. De organisatie hoopt dat er dit jaar nog meer mensen mee zullen doen. Men kan ook spontaan één keer meedoen. Het opruimen is zaterdag van 9.00 tot 12.00 uur. Wie mee wil doen kan zich melden bij het “Bolwerk” van de Buurtpreventie aan de Da la Reijstraat. Daar wacht na afloop (coronaproof) een drankje en een hapje.

Coronacijfers dalen licht

Het aantal coronabesmettingen in Ridderkerk is afgelopen week licht gedaald. De afgelopen zeven dagen testten 145 inwoners van Ridderkerk positief. In de voorafgaande week waren dat er 150. De laatste dagen laten een iets sterkere daling zien. Rond de jaarwisseling stond het daggemiddelde van besmettingen voor Ridderkerk op iets onder de 30. Op 2 januari werden er 12 positieve gevallen genoteerd en op 4 januari slechts 5. Op 3 januari was er weer een uitschieter naar boven met 20 positieve Ridderkerkers. Op 31 december werd het overlijden gemeld van het overlijden van een Ridderkerker met corona. Er zijn nu 58 Ridderkerkers aan de gevolgen van het coronavirus overleden.