Vuurwerk uit huis gehaald

Op Oudejaarsdag heeft de politie in Ridderkerk rond de 30 kilo aan vuurwerk uit een woning gehaald. Een tipgever deed melding van vermoedelijke handel in vuurwerk in Slikkerveer. Ook zouden op dit adres vuurwerkbommen op bestelling gemaakt worden. Het aangetroffen illegale vuurwerk werd door de politie in beslag genomen.
Voor de Kerstmis werd ook al een grote voorraad vuurwerk uit een Ridderkerks huis gehaald. Daar was sprake van 37 kilo aan vuurwerk. Een 38-jarige Ridderkerker is als verdachte aangehouden.

Brandweer in rustige nacht

Voor de twee dienstdoende ploegen van de Ridderkerkse brandweer is de jaarwisseling relatief rustig verlopen. De eerste tankautospuit had diverse kleine buitenbrandjes en zijn opgeroepen ter ondersteuning bij een woningbrand in Rotterdam. Een van de kleine brandjes betrof de kerstboom op het Koningsplein.
De tweede ploeg heeft twee keer een kazerne in Rotterdam her-bezet. Vanuit die kazerne zijn ze ingezet voor enkele kleine brandjes. Rond 04.30 uur konden alle brandweermensen naar hun bed. Al met al waren er minder uitrukken dan voorgaande jaren.

Artikelen voor Voedselbank

De Protestantse Gemeente te Bolnes heeft op zaterdag 9 januari weer een inzameling van producten voor de Voedselbank in Ridderkerk. Iedereen kan hieraan bijdragen met een of meer blikken/potten groeten alsmede verzorgingsproducten zoals shampoo, tandpasta, Niveazalf e.d.
De artikelen voor de Voedselbank kan men deze morgen tussen 11.00 en 12.00 uur brengen naar de kerk aan de Pretoriusstraat 56 in Bolnes.