Platform over rivieroevers

Deze week gaat het internetplatform ‘Rivieroevers‘ live. Via dit platform wil de gemeente Ridderkerk inwoners, bedrijven, grondeigenaren en andere belanghebbenden betrekken bij het opstellen van een gebiedsvisie voor de rivieroevers.
“Op dit platform kunnen we met elkaar van gedachten te wisselen over de visie op de Rivieroevers, die een visie van ons allemaal moet worden. Ik hoop ook dat veel Ridderkerkers actief gebruik gaan maken van dit platform, zodat we komen tot een gedragen visie voor de oevers van de rivier” zegt wethouder Marco Oosterwijk. Er is voor een online platform gekozen omdat het organiseren van fysieke bijeenkomsten de komende tijd nog niet mogelijk lijkt.
Het platform is te vinden op: www.ridderkerk.nl/rivieroevers. Meer hierover is te lezen in De Blauwkai.

Besmettingen in dalende lijn

Voor Ridderkerk zijn de coronacijfers afgelopen week gedaald. De testen van zeven dagen kwamen uit op een totaal van 111 besmettingen. In de voorafgaande week noteerde Ridderkerk 145 positieve gevallen.
Met 32 positieve tests op één dag had Ridderkerk op 6 januari nog een flinke uitschieter omhoog. Nadien bleef de dagscore voor de gemeente drie dagen onder de twintig. Met 8 positieve tests op 9 januari en 10 op 11 januari werd het weekgemiddelde verder naar beneden gebracht.
Het was ook bijna een week zonder ziekenhuisopnamen voor Ridderkerkers met corona. De enige opname werd gemeld op 11 januari. Sterfgevallen van Ridderkerks met het coronavirus hebben zich sinds 1 januari niet meer voorgedaan. In december zijn 16 inwoners van Ridderkerk met corona overleden. In totaal heeft het virus tot op heden het leven gekost van 58 Ridderkerkers.