LEZERS SCHRIJVEN

Trots op opa
Mijn ouders wezen mij op een artikel in de Combinatie, van donderdag 14 januari 2021: Terug in de tijd met stichting Oud Ridderkerk. Daar stond een foto van mijn opa. C.J. van Rijsbergen. Ik zelf ben geboren en getogen in Ridderkerk ik ben nu woonachtig in Chaam. Mijn ouders wonen nog in Ridderkerk.
Ik ben bijzonder dankbaar dat er een foto van mijn opa in de krant staat. Ik kende de foto al. Ik heb ook boeken van stichting Oud Ridderkerk, waar deze foto instaat. Mijn opa was een zeer bekende (hoofd)onderwijzer in Ridderkerk, Molenaarsgraaf, Lunteren en Capelle a/d IIssel. Een paar jaar geleden ontmoete ik een oud-leerling van mijn opa op Kos, zij sprak vol lof over mijn opa. Ook mijn andere opa Leendert Plaisier die vorig jaar overleed, sprak altijd vol lof over zijn oud leraar. Ik ben bijzonder trots op mijn beide opa's.
Helaas is opa van Rijsbergen, 18 jaar geleden overleden, maar aanstaande 12 maart 2021 zou hij 100 jaar zijn geworden. Bij mij zal het zeker herdacht worden.
In ieder geval ben ik erg dankbaar, dat mijn opa in de krant kwam te staan, zeker in het jaar dat hij 100 zou zijn geworden. Nogmaals erg bedankt!

M.J. (Thijs) van Rijsbergen
Chaam