De vlammen sloegen uit de Porsche (foto Dennis van Wingerden)
De vlammen sloegen uit de Porsche (foto Dennis van Wingerden) Foto:

Proef met sneltesten bij Farelcollege

Het Farelcollege in Ridderkerk behoort tot de scholen die mee gaan doen aan een proef met sneltesten op het coronavirus. Vijf scholen van de Rotterdamse koepel CVO doen mee aan een proef. Minister Hugo de Jonge kondigde vorige week aan dat op scholen in Nederland een pilot wordt gestart met sneltesten. Dat gebeurt landelijk op twintig middelbare scholen. Zodra een leerling positief getest is op het coronavirus, kan de hele klas zich vrijwillig laten testen op school. De uitslag daarvan volgt binnen een uur. Drie dagen na deze test wordt een tweede test afgenomen op school. Zo wordt voorkomen dat een grotere groep uit voorzorg thuis moet blijven én wordt een potentiële brandhaard snel in de kiem gesmoord. De proef begint waarschijnlijk op 25 januari. De eerste test wordt uiteraard pas gedaan als er op een school een besmetting is. De scholen zijn voor bijna alle leerlingen gesloten, maar er zijn wel lessen voor examenklassen.

Porsche brandt uit in de nacht

Maandagnacht werd de brandweer rond vijf over half één gealarmeerd voor een autobrand aan de Ds. Caspar van Gendtstraat in Ridderkerk. Ter plaatse troffen de brandweerlieden een Porsche in brand aan. Het voertuig stond al grotendeels in brand. Het vuur was snel onder controle maar de schade groot. De politie heeft de brand in onderzoek.