Foto:

Groeten uit Losser

What’s in a name, een term die al lang geleden door William Shakespeare werd opgeschreven, nu bekend in de hele wereld!
Met “LOSSER” kun je ook een aantal kanten op, het laten vieren van strakke maatregelen, niet al te strak handhaven, maar ook de plaatsnaam die bijna iedereen kent. Toen ik enige tijd geleden het plaatsje Losser binnenreed, kwam het geheel mij zeer bekend voor. Misschien doordat onze vorige burgemeester, Jon Hermans, hier raadslid en later ook nog wethouder is geweest. Of zou het komen door de vele reclame spotjes van “Johma”salades, die daar ter plaatse een grote vestiging heeft. Omdat salades in het algemeen mijn spijsvertering in een woest kolkende stroomversnelling veranderen, ben ik er zelf niet dol op.Maar de inwoners van Losser zijn trots op “HUN” fabriek, het is onze fabriek, daar gaan we voor, zo klinkt het in gesprekken die ik voerde. In de reclame spotjes, spelen dan ook veel mensen uit de lokale bevolking zelf mee, zelfs de burgemeester komt in beeld. Maar Ridderkerk heeft minstens zo veel te bieden, veel om trots op te zijn, zoals de eerste elektriciteitscentrale in Nederland, die hier door Willem Smit werd gebouwd en daarna in Kinderdijk opgesteld.

Maar nu hebben we “de kraan die alles kan”, het bekende merk Quooker dat de hele wereld heeft veroverd, is gevestigd in Ridderkerk.

Het Waalbos, met 185 hectare natuur waar het steeds beter toeven wordt, met aan de rand “ De Waal”.

Last but NOT least, hebben we nog een hedendaags centrum, met een op service gericht gemeentehuis.

Er zijn natuurlijk nog best een aantal wensen over, en daar wordt door het gemeentebestuur, samen met de inwoners, hard aan gewerkt.

Er wordt ook hard gewerkt aan een “ prik actie” van de GGD, want dan gaat onze allergrootste wens in vervulling, geen corona maatregelen meer, dan wordt Ridderkerk Losser.

Ad Los
Fractievoorzitter