Simone van der Veen heeft haar werkgebied uitgebreid
Simone van der Veen heeft haar werkgebied uitgebreid Foto:

Nieuw ZorgMies-kantoor gestart voor regio BAR

ZorgMies regio BAR heeft onlangs haar deuren geopend onder leiding van Simone van der Veen. Regio BAR is opgestart vanuit de licentieformule ZorgMies Nederland.
Simone van der Veen, woonachtig in Ridderkerk, vertelt over haar initiatief: “Begin 2020 ben ik met volle enthousiasme ZorgMies Ridderkerk gestart. Een moeilijk jaar door de coronacrisis maar dat heeft mijn drive om dit tot een succes te maken er niet zeker niet onder gekregen. Eind van dit jaar heb ik de mogelijkheid gekregen om mijn gebied uit te breiden naar de hele gemeente BAR: Barendrecht, Albrandswaard en Ridderkerk. Een stap die ik met beide handen aan grijp”.
Het motto van ZorgMies Nederland is: “ZorgMies maakt je leven leuker”. Dat is ook de drijfveer van Simone, die vanuit dit oogpunt de matches voor alle betrokken personen tot stand wil brengen “ZorgMies regio BAR is er voor iedereen die wel wat hulp kan gebruiken. Als we ouder worden of als we er alleen voor staan, zijn dagelijkse klusjes soms niet meer zo eenvoudig. Dat geldt eveneens voor partners, kinderen en mantelzorgers. Deze situatie kan ook bij ziekte, revalidatie of (tijdelijke) arbeidsongeschiktheid ontstaan. ZorgMies kan in dit gevallen uitstekend bij helpen.”

Leven leuker maken
Er zijn volgens Simone genoeg mensen die het heerlijk vinden om ouderen een leuke dag te bezorgen: "Dat zijn onze mensen; de ZorgMiesen. Een ZorgMies doet bijvoorbeeld boodschappen, kookt, helpt met huishoudelijk werk of werkt mee in de tuin. Een bezoekje aan het theater, een gezellige wandeling maken, samen de krant uitpluizen of lekker zwemmen. Niets is onze ZorgMiesen te gek”, zegt Simone. "Medische zorg verlenen we niet. Wij zijn juist een aanvulling daarop. We doen de dingen waar de reguliere thuiszorg geen tijd meer voor heeft, zoals het kopje koffie, het praatje, het persoonlijke contact. De kleine dingen die het leven leuker maken.”
Cliënten hebben een stem in wie hun ZorgMies wordt. Er moet een klik, een gevoel van maatjes zijn: Onze ZorgMiesen hebben levenservaring, willen graag zorgen, bieden een luisterend oor en kunnen een goed gesprek voeren. Zo maakt ZorgMies het leven leuker!”
Voor meer informatie: www.zorgmies.nl of neem contact op met Simone van der Veen 06 3072 6650 of regio-bar@zorgmies.nl.