Bijzonder afhaalpunt voor Rechtstreex

Stichting Het Huys ten Donck opent 5 februari aanstaande Het Tiendgebouw als wekelijks afhaalpunt voor de online bestellingen van Rechtstreex.nl. De boodschappen kunnen via de webshop van Rechtstreex besteld worden.
De meer dan 500 lokale producten, worden geproduceerd door lokale producenten rondom Rotterdam, zoals Zuivelboerderij Brandwijk uit Sliedrecht, van De Buytenhof in Rhoon, de mooie Biokaas Kinderdijk en de biologische boerderij van de gebroeders van Houwelingen. Maar ook onbespoten groente en fruit van Janneke en Cees Klootwijk en heerlijke pannenkoekenmeel van de Molen van Schiedam!

Pop-up landgoedwinkeltje
Naast de bijzondere samenwerking met Rechstreex gaat Het Huys ook zelf lekkernijen aanbieden. De cateraars die dagelijks betrokken zijn bij Het Huys ten Donck hebben een paar leuke producten en recepten voor liefhebbers samengesteld. Denk aan een aantal persoonlijk bejaagde Donckse Wilde eenden (bevroren) en Oostenrijkse gerookte Gemsworstjes ( op=op). De kopers krijgen er twee leuke recepten van Studio Sophie bij. Met de producten van Rechtstreex kan men dan mooie passende bijgerechten maken. Verkrijgbaar zijn ook wereldgerechten van Spilled Milk catering. Grace, de eigenaresse zal haar heerlijke citroen-maanzaad cake (bevroren) voor Huys ten Donck maken. Iris, erfgoed professional en begeleidster van de Interieur Vrijwilligers bij Het Huys ten Donck, heeft voor het openingsweekend haar ‘Kwaïoli’ gemaakt. Dit is een aïoli van de kweeperen uit de historische Boomgaerd op de Buitenplaats. De bijenwas om duurzame bijenwasdoeken van te maken komen van imker Marcel die de bijen op de Buitenplaats houdt. Hiermee kan men potjes en pannetjes afdekken en hergebruiken.

Openingsweekend
Tijdens de openingsdagen (5 en 6 februari) biedt Ridderkerkse Bakkerij van der Waal hun befaamde bolussen en eierkoeken gratis aan voor klanten die hun bestellingen komen ophalen. Daarnaast krijgen klanten een gratis dagkaart van Het Huys ten Donck aangeboden voor een wandeling door het historische Park, waarna Ruben van Ravott koffie - bekend van de Donckse Fairs - heerlijke in Nederland gebrande koffie en warme chocomel in meeneembekers verkoopt. Afhalen van de bestellingen kan vanaf 5 februari op vrijdagen tussen 16.00 en 19.00 uur en zaterdagen tussen 10.00 en 12.00 uur. Voor meer informatie: www.rechtstreex.nl/Ridderkerk.