Budget voor 'Evenementjes'

(vervolg van voorpagina) Het college zal met een betere financiële onderbouwing moeten komen in een nieuw op te stellen evenementennota. GroenLinks wil dat hierin ook duurzaamheidseisen worden opgenomen, maar won met die wens geen meerderheid.
Bijna alle partijen die tegen stemden benadrukten overigens stellig dat ze vóór evenementen zijn. “Maar voor 15.000 euro kun je echt wel een evenement opzetten” vindt PvdA-raadslid Arianne Ripmeester. EVR-fractievoorzitter Ad Los denkt daar anders over: “Als het maximaal 15.000 euro mag kosten moeten we het evenementjesbeleid noemen.”
Ook Partij 18PLUS, CDA en D66 kunnen zich vinden in ruimere financiering. De SGP wil dat er helemaal geen overheidsgeld in evenementen wordt gestoken.

Internationale samenkomst

"Heel worden” is het thema van de Internationale Samenkomst in de Boezemkerk in Bolnes, die op zondag 31 januari online kan worden meegemaakt.
Ron Hofland heeft voor deze samenkomst Lukas 5: 17-26 als vertrekpunt genomen: De genezing van een verlamde. De aanvang is 16.00 uur. Wie er met zijn eigen scherm bij wil zijn kan kijken via: www.boezemkerk.nl.
De samenkomsten voor anderstaligen worden om de veertien dagen gehouden vanuit verschillende samenwerkende kerken in Ridderkerk. Er worden vertalingen verzorgd in het Engels, Arabisch en Farsi. Voor actuele informatie: https://internationalserviceridderkerk.nl.
Wie het werk van deze Internationale Samenkomsten wil ondersteunen kan een gift overmaken op banknummer NL77RABO 0340 3907 78 t.n.v. Diaconie Herv. Gemeente Ridderkerk.

Kruidvat gaat week dicht

De vestiging van Kruidvat in het centrum van Ridderkerk gaat een weekje dicht voor werkzaamheden. Van 1 t/m 8 februari wordt er gewerkt in de winkel aan de Baljuwstraat. De heropening is op dinsdag 9 februari.