Coronacijfers weer omhoog

Voor Ridderkerk zijn afgelopen week meer coronabesmettingen geregistreerd dan de voorgaande week. De voorbij zeven dagen werd bij 107 inwoners van Ridderkerk het coronavirus vastgesteld. Dat zijn er negen meer dan een week eerder.
Bij het RIVM gemeld werd afgelopen week het overlijden van drie Ridderkerkers met corona. Het totaalaantal virus gerelateerde sterfgevallen staat nu voor Ridderkerk op 62. Naar het ziekenhuis met corona moesten afgelopen week drie Ridderkerkers. Met het totaalaantal besmettingen doorbrak Ridderkerk deze week de drieduizend. Positieve tests waren er tot en met woensdagmorgen voor 3016 Ridderkerkers.

Ridderkerker bij rellen

Afgelopen zondag is bij de rellen op het Museumplein in Amsterdam een Ridderkerker opgepakt. Hij behoort tot de tien meerderjarige verdachten, die zijn vastgezet in afwachting van snelrechtzittingen op 1 en 4 februari. Hen wordt openlijke geweldpleging (o.a. het gooien van stenen naar de politie) en het negeren van een politiebevel ten laste gelegd.