Foto:

'Geen podium voor onzin'

(vervolg van voorpagina) "Dit is geen podium voor onzin, maar voor alarmering en waakzaamheid. Overbodige berichten willen we voorkomen. Er wordt ook zorgvuldig bekeken of iets alleen binnen de wijkgroepen blijft of gedeeld wordt met iedereen” stelt de hoofdbeheerder.
Een boodschap die vorige week naar alle groepen ging. kwam van locoburgemeester Henk van Os. Die greep het podium van “Ridderkerk Veilig” aan voor een boodschap aan ouders toen er berichten in Ridderkerk rondgingen over mogelijke rellen rond de avondklok: “We willen ongeregeldheden voorkomen. Ik doe in ieder hierbij een beroep om uw kind(eren) in de avond thuis te houden” aldus Van Os, die daarbij ook waarschuwde voor mogelijke strafrechtelijke gevolgen als het tot strafbare feiten zou komen.
Het geeft volgens beheerder Jacqueline aan dat "Ridderkerk Veilig” serieus wordt genomen en het een breed bereik heeft: "Het kan ontvangen worden door 3200 mensen, maar die boodschap komt dan ook bij de huisgenoten. En wanneer iets speelt in de buurt van een familielid of bekende wordt daar vaak ook contact mee opgenomen. Bovendien hebben we een Facebookpagina, waarmee we ook bereik buiten de App-groepen hebben.”
Mensen die zich ook willen aansluiten kunnen voor meer informatie terecht op de website van de gemeente: www.ridderkerk.nl/whatsapp-groep-ridderkerk-veilig/