Leden van de ChristenUnie trekken warme truien aan
Leden van de ChristenUnie trekken warme truien aan Foto:

Dagje met warme trui

Vrijdag 5 februari is het landelijke Warmetruiendag en ook de fractie- en bestuursleden van ChristenUnie Ridderkerk trekken die dag een warme trui aan en zetten de temperatuur van de verwarming wat lager.
Verwarm jezelf, niet de wereld; met dit motto melden elk jaar weer honderdduizenden Nederlanders zich actief aan voor Warmetruiendag. Want wist je dat we met éen graad lager maar liefst 6% CO2 en 6% energie besparen? En als we dit allemaal samen doen kunnen we op éen dag het jaarverbruik van drie Waddeneilanden besparen. Kortom: samen hebben we impact, en dát is waar we met Warmetruiendag voor gaan: "Doe mee, trek een trui aan en zet de verwarming wat lager!"
Meer informatie: www.warmetruiendag.nl.

Straf voor geweld op Museumplein

Voor de weigering om te vertrekken van het Museumplein in Amsterdam en openlijk geweld is een 24-jarige man uit Ridderkerk veroordeeld tot vijf weken cel (waarvan drie voorwaardelijk) en een taakstraf van 40 uur. Ook moet hij 500 euro storten in een nog op te richten fonds dat zal worden gebruikt om de schade van de rellen te herstellen. De Ridderkerker was op 24 januari aanwezig bij een verboden demonstratie op het Museumplein.