Hennepspullen in bedrijfspand

Bij een integrale controle van een bedrijfspand op de Boelewerf in Ridderkerk op woensdag 10 februari, zijn diverse goederen aangetroffen om hennepplantages op te zetten en zakken met henneptoppen. De 25-jarige eigenaar uit Ridderkerk is daarbij aangehouden.
De politieagenten van basisteam Oude Maas werkten bij deze, door de gemeente Ridderkerk georganiseerde, controle samen met diverse partners, zoals toezichthouders van de gemeente Ridderkerk, DCMR en medewerkers van de Belastingdienst. Het bedrijfspand werd gecontroleerd op geldende wet- en regelgeving in het kader van de aanpak van ondermijning. In het pand zijn goederen aangetroffen om volledige beroeps- bedrijfsmatige hennepplantages op te zetten (ook wel ‘growshop activiteiten' genoemd). Ook werd er 2,8 kilo hennep aangetroffen, waarvan een deel verstopt was bovenop het systeemplafond. De henneptoppen en de alle aan hennepkweek gerelateerde goederen zijn in beslag genomen en vernietigd. De eigenaar van het pand is op basis van de Opiumwet aangehouden. Door de politie wordt er in deze casus een bestuurlijke rapportage opgemaakt. Hiermee wordt de burgemeester van Ridderkerk geïnformeerd en in staat gesteld om bestuurlijke maatregelen te nemen.