Verdacht van vernielingen

De politie heeft begin deze week drie verdachten aangehouden op verdenking van openlijke geweldpleging bij de rellen in Rotterdam op 25 januari jl. Door rechercheurs in hun woning opgehaald werden twee Rotterdamse jongens van 16 en 19 jaar en een 22-jarige man uit Ridderkerk. Ze zijn door agenten herkend op beelden van de rellen.
De 22-jarige Ridderkerker was op 25 januari ook al aangehouden. Hij is opnieuw aangehouden omdat in het onderzoek nieuwe feiten gezien zijn. De politie meent hem herkend te hebben op beelden van de vernielingen aan het Stadskantoor op de Riederlaan.

Coronacijfers sterk gedaald

Afgelopen week waren er 69 positieve coronatests voor Ridderkerkers. Dat zijn er 25 minder dan de voorgaande week en ruim 50 minder dan de laatste week van januari. De cijfers zijn waarschijnlijk wel vertekend door het minder testen in een weekend met ijspret en de gedeeltelijke sluiting van teststraten op 15 februari vanwege de gladheid. Het daggemiddelde daalde de laatste drie dagen tot ruim onder de tien besmettingen.
Afgelopen week werd ook melding gedaan van het overlijden van twee inwoners van Ridderkerk als gevolg van corona. Drie Ridderkerkers moesten de voorbije week met de gevolgen van corona naar het ziekenhuis worden gebracht.