In april starten weer trainingen voor meisjes (foto Jan Pott)

Voorjaarstrainingen voor meisjes

Wat begon als een initiatief van Andrew Thomas, hoofdtrainer van de vrouwen van RVVH, is binnen twee jaar uitgegroeid tot een volwaardig onderdeel van RVVH vrouwen. De afgelopen twee jaar waren de trainingen voor meisjes uit de regio een groot succes.
Samen met selectiespeelsters van de Ridderkerkse club verzorgt Thomas ook in dit voorjaar weer 10 trainingen voor meisjes van 8 t/m 19 jaar verdeeld in diverse groepjes. Je hoeft niet bij RVVH te voetballen om mee te doen. Sterker nog… De VVAR wil juist alle meisjes bij clubs in de regio naar een topniveau brengen.

Open trainingen
In het voorjaar van 4 april tot aan de zomer organiseert de VVAR 'open trainingen' voor meisjes van 8 t/m 12 jaar oud, 13 t/m 15 jaar en 16 jaar en ouder. Het maakt niet uit of jijzelf, of anderen, vinden dat je talent hebt of niet. Iedereen mag meedoen!

Techniek
Tijdens de trainingen wordt veel aandacht besteed aan techniek, handelingssnelheid, kracht, stabiliteit en coördinatie, snelheid en natuurlijk heel veel plezier. ‘Wij willen dat meisjes die bij de VVAR getraind hebben opvallen in hun team. Of ze nu tussen de jongens spelen of in een meidenteam' zegt Thomas.
De trainingen vinden plaats bij RVVH in Ridderkerk. De 10 trainingen kosten € 135, inclusief een uniek VVAR voetbalshirt of short. Voor inschrijving en meer informatie: www.vrouwenvoetbal
rijnmond.nl