INGEZONDEN

Onrust in Oost
Zaterdag jl. lazen wij een persbericht van de gemeente op de sociale media en de digitale kranten, over de nieuwbouw van OBS De Noord. Het zal het voor de meeste bewoners niet nieuw zijn dat De Noord nieuwbouw krijgt maar het persbericht heeft wel voor onrust in de wijk gezorgd.
Het stuk waar het persbericht op gebaseerd is, gaat over de financiering van de nieuwbouw van De Noord. Het persbericht heeft enkele wijkbewoners het idee gegeven dat er al een uitgewerkt plan ligt. Dit klopt niet. Er zijn wel wensen. De wensen van de school en de gemeente zijn duidelijk.
Als Werkgroep Gebiedsvisie, voortgekomen uit het wijkoverleg Oost, zijn wij betrokken om al in het voortraject mee te denken over de wensen en bedenkingen van de wijkbewoners. Op een later tijdstip wordt er wijk breed met bewoners gesproken. De overleggen met de werkgroep gaan in een goede prettige sfeer. De gemeente heeft de tekst van het persbericht inmiddels aangepast. Iets wat wij zeer waarderen. Hopelijk neemt dit ook wat van de onrust weg. Wij vinden het jammer dat er onrust is ontstaan in de wijk en willen u op deze manier toch alvast laten weten dat er op de achtergrond, in het voortraject, bewoners betrokken zijn bij de plannen.
Wilt u uw verhaal kwijt of graag op de hoogte worden van de ontwikkelingen in de wijk Oost? U kunt ons bereiken op het volgende mailadres: wijkoverlegoost@gmail.com

Namens de Werkgroep Gebiedsvisie Plein Oost en omgeving.

Sandra van Herk
Voorzitter wijkoverleg Ridderkerk-Oost

Besmettingen weer omhoog

Na drie weken van daling is het aantal coronabesmettingen onder Ridderkerkers licht toegenomen. De afgelopen week waren er 97 positieve covidtests bij inwoners van Ridderkerk. Dat zijn er 18 meer dan de voorgaande zeven dagen.
Bij het RIVM werd de voorbije week melding gedaan van het overlijden van drie Ridderkerkers met het coronavirus. Het totaal aantal coronasterfgevallen voor de gemeente komt hiermee op 70. Sinds het uitbreken van de epidemie is het virus nu bij ruim 3400 Ridderkerks vastgesteld.