Rick van de Waerdt reed zich in de kijker
Rick van de Waerdt reed zich in de kijker Foto:

Ridderkerkse SGP-kandidaat voert campagne in zijn ‘eendje’

Ridderkerker Rick van de Waerdt heeft deze week op ludieke wijze aandacht gevraagd voor zijn kandidatuur voor de Tweede Kamer. De 27-jarige SGP’er voerde deze week campagne in zijn ‘eendje’, een SGP-oranje Citroën 2CV.
Rick, in het dagelijks leven longverpleegkundige, werd voor deze actie ook geïnterviewd door Florian Pronk, die voor de SGP met deze auto door het hele land toert.
“In deze tijd hebben we helaas minder persoonlijk contact dan normaal. Vandaar dat ik ook campagne voer in mijn ‘eendje’. Dat is best lastig, want ik ben een echt mensenmens. Om die reden ben ik ook in de zorg gaan werken: om voor mensen te kunnen zorgen. Daarom zet ik me ook als kandidaat-Kamerlid in voor de zorg: voor meer handen aan het bed en meer tijd voor de patiënt. Iedereen heeft immers behoefte aan aandacht, en zeker de mensen die zorg nodig hebben”, laat Rick weten.
Rick en Florian maakten met behulp van een vlog verslag van hun actie met de eend. Deze is te zien op het YouTube en Facebook account van de SGP Ridderkerk.