De PvdA-raadsleden Jilles Soffree en Arianne Ripmeester bij Riederborgh
De PvdA-raadsleden Jilles Soffree en Arianne Ripmeester bij Riederborgh Foto:

PvdA steekt zorg hart onder de riem

Zorgmedewerkers maken elke dag mee wat de impact is van corona. Het is de angst voor besmetting, het opvangen van zieke collega's en het afscheid nemen van bewoners van de zorginstelling die in het ziekenhuis worden opgenomen zonder dat je weet of je ze terug zult zien.
De PvdA Ridderkerk heeft daarom de afgelopen tijd bij Ridderkerkse zorginstellingen Reijerheem, ’t Ronde Sant, Salem, De Bun, Pameijer ’s-Gravenhof, Riederborgh en het Jasmijnhuis chocolaatjes langsgebracht voor de medewerkers en bewoners.

In de frontlinie
PvdA-raadslid Arianne Ripmeester vindt dat deze aandacht meer dan verdiend is. ‘‘Zorgmedewerkers staan al een jaar in de frontlinie en ook bewoners hebben het niet makkelijk. Op deze manier willen we medewerkers en bewoners een hart onder de riem steken en onze waardering uitspreken voor al het werk dat wordt verzet. Echt petje af hoe iedereen er in deze omstandigheden en al zo lang het beste van maakt’’ stelt ze.

De PvdA Ridderkerk hoopt binnenkort ook nog een aantal andere zorginstellingen in de gemeente te bezoeken.