Praten met Sintemaartensdijk

Op zondag 14 maart is Jan Sintemaartensdijk te gast in het radioprogramma "Praten met een Ridderkerker”. Presentator Aad Hoogendijk zal een uur met hem praten over zijn leven en betrokkenheid met Ridderkerk. Sintemaartensdijk was vele jaren als docent verbonden aan het Farelcollege. Hij schreef over deze school het in 1991 verschenen jubileumboek "Van Kuyper tot Farel”. Ook het boek "Vijftig jaar Goede Herderkerk” uit 2011 is van zijn hand. Over de uitzending van Nederlandse kinderen naar het buitenland kort na de Tweede Wereldoorlog scheef hij "De Bleekneusjes van 1945”. In coproductie publiceerde hij "Operatie Black Tulip” (over de uitzetting van Duitse burgers) en hij "Van kampioen tot buitenspel” (over de historie van voetbalclub Zwartwit '28). Genoeg stof dus om over te praten in de uitzending die om 13.00 uur begint. Luisteren kan op 101.1 FM van de kabel, etherfrequentie 105.7 FM en via: www.rtvridderkerk.nl.