Foto: Jos Wesdijk

Tijd voor nieuw realisme, tijd voor een nieuwe werkelijkheid

De coronacrisis laat ons nog elke dag zien hoe onzeker de toekomst soms is. Onze gezondheid blijkt kwetsbaar. Mensen verliezen hun baan. Ongelijkheid tussen kinderen groeit. Toch toont deze crisis ook onze andere kant. We kunnen ons aanpassen als dat nodig is. En zijn flexibel als het moet. Onze samenleving kán veranderen.

Een grote groep mensen vecht al jaren voor verandering. Voor een beter klimaat. Voor meer gelijkheid tussen mensen. Voor een samenleving zonder racisme en discriminatie. Ook GroenLinks. Sterker nog: we willen graag meedoen en meebeslissen in een nieuwe regering. Een regering die sociaal is en aandacht heeft voor mens en natuur. Een regering die durft te veranderen. Want we kúnnen verandering aan en het is hard nodig ook. Help ons groter te worden dan ooit. En stem op 17 maart GroenLinks.

Wat willen we dan precies?

- Meer begrip voor elkaar. In een samenleving waarin je je prettig voelt.

- Meer groen en meer natuur. We komen nú in actie tegen de klimaatcrisis.

- Meer respect en waardering voor zorgverleners. En meer loon.

- Meer betaalbare woningen. We bouwen nieuwe woningen en de huren gaan omlaag.

- Meer zekerheid en gelijkheid. Het minimuminkomen gaat omhoog en we verlagen de belasting voor lage en middeninkomens.

Veranderen betekent keuzes maken. Duidelijke keuzes waardoor we met elkaar sterker uit deze crisis komen. Duurzamer ook. En eerlijker. We willen een overheid die je kunt vertrouwen. Een samenleving die niemand buitensluit. Wat je huidskleur, geloof, afkomst, gender of seksuele voorkeur ook is. Een goed salaris voor verplegers, leraren en politieagenten. En basiszekerheid voor iedereen.

Björn Ros
GroenLinks Ridderkerk