In het clubhuis van KCR kon coronaproof worden gestemd
In het clubhuis van KCR kon coronaproof worden gestemd Foto:

Stemmen in clubgebouw van KCR

Het clubhuis van korfbalvereniging KCR fungeerde woensdag als stembureau. Het honk van de Ridderkerkse korbalclub is door de coronamaatregelen al een tijdje gesloten voor de leden, ook nu de trainingen buiten zijn hervat. Het clubgebouw kwam als stembureau in beeld omdat sporthal De Wissel niet meer beschikbaar was voor de plaatsing van een stembus en stemhokjes.
Zoals bekend is de sporthal in het Reijerpark ingericht als priklocatie voor de Covid 19 vaccinaties. In De Wissel is hiervoor alles gereed gemaakt en is het wachten nu op de vaccins. Het is nog steeds niet bekend wanneer hier daadwerkelijk met prikken begonnen wordt.
Het clubgebouw van KCR bleek geschikt als alternatieve locatie voor stembureau dat in de sporthal plaats had moeten krijgen. Enkele leden van KCR waren hier ook lid van het stembureau. Oud-voorzitter Jos de Vos, Sabine Vlasblom en Martijn Gorter hadden zo een 'thuiswedstrijd'.

Catering
Voor de andere stembureauleden bleek dit ook een uitstekende locatie. Vanuit de keuken van KCR was de catering pico bello met verschillende opties voor de koffie, tosti's en belegde broodjes.
De keuken van de korbalvereniging zal straks ook van pas komen voor de 'prikkers' en andere medewerkers van De Wissel als priklocatie. Er zijn al afspraken gemaakt dat KCR de catering voor het vaccinatiepersoneel zal verzorgen.

Stemmende korfballers
Voor de leden van KCR is het nog even wachten voor zij weer iets van de bar krijgen. Wel grepen flink wat korfballers de kans aan om in eigen huis te stemmen. Voor de club is het wachten op versoepelingen om het clubhuis weer volledig in bedrijf te krijgen. De hoop is nog altijd dat er een feest inzit ter gelegenheid van het tienjarig bestaan.

RVVH heeft de selectie voor seizoen 2021-2022 rond

De technische commissie van RVVH heeft de voetballoze periode mede aangegrepen om het vizier te richten op het komende seizoen. Het heeft geleid tot een selectie die grotendeels in takt is gebleven aangevuld met enkele nieuwe en bekende krachten.
Als nieuwe selectiespelers verwelkomt RVVH als eerste Daniel Furtado Oliviera. Daniel is een 26-jarige vleugelaanvaller die momenteel acteert in de Portugese tweede divisie. Daarvoor was hij speler bij Excelsior Maassluis in de Nederlandse tweede divisie. Eveneens uit Maassluis afkomstig is Gael Mondo, een (pure) spits van 22 jaar en overkomend van Excelsior M. onder 21.

Als bekende spelers keren terug op het oude nest middenvelder Jordey van Dam (30), die na zijn eerdere periode bij RVVH speelde voor SteDoCo, Heinenoord en Smitshoek. Ook keert terug Stevie Soares (29), de aanvaller die bij Brielle, Spijkenisse en laatstelijk bij Poortugaal acteerde.
Vanuit de tweede selectie wordt doorgeschoven middenvelder Laurens de Witte, die tijdens dit lopende seizoen al langer meetrainde met de eerste selectie.

Blijvers
De volgende spelers hebben aan RVVH aangegeven graag nog aan de Sportlaan actief te willen blijven en dat stemt RVVH tot tevredenheid doordat daarmee voor continuïteit ook binnen de spelersgroep kan worden gekozen: Mohamed Ajarai, Huib van Barneveldt, Gino Boers, Remco Buist, Sanzio Dieterich, Philip Dragon, Jesse Eggers, Ibrahim el Koubai, Brandon Könemann, Patrick Lopes Martins da Veiga, Papito Merencia, Jordi Mosmans, Leroy Nijgh, Jessie Proost, Cristiaan Sprangemeijer, Leon Steketee, Gino Stolk en Johnny van Vugt. Deze veldspelers weten zich in rug gesteund door de keepers Joris Blaak, Tim Elkhuizen en Kristijan Nikolic.

Vertrekkers
Daar waar nieuwe spelers binnenkomen zijn er ook selectiespelers die vertrekken. RVVH neemt afscheid van Shamir de Jesus, die zijn heil elders gaat zoeken.
Ook Mike van Dongen verlaat de Ridderkerkse club. Hij is inmiddels rond is met CION. Ook Ismail Celen is op zoek naar een andere vereniging om daar nog van dienst te kunnen zijn.
Romain van Bruggen is op eigen verzoek gestopt

Sanzio Dieterich en Brandon Könemann blijven bij RVVH