VV Rijsoord strikt twee nieuwe verdedigers

Na de aankondiging van Sieme Zijm als nieuwe trainer zijn ook gesprekken met nieuwe potentiële selectiespelers een positief resultaat op gaan leveren voor vv Rijsoord. De technische commissie heeft inmiddels de toezegging van drie jonge spelers die de Rijsoordse selectie willen versterken.
Zo is er de toezegging van Railey Martijn, een 21-jarige linksbenige centrale verdediger en/of linksback, die overkomt van Heerjansdam. Railey speelde eerder voor sc Feyenoord en heeft ook een verleden bij de jeugd van Vitesse Arnhem.
Afgelopen week is ook bekend geworden dat Mark Zwang, een 24-jarige verdediger van VVGZ de overstap wil maken. Mark debuteerde al op 17-jarige leeftijd bij VVGZ en is daar al jarenlang een vaste waarde. Mark wil graag op een hoger niveau uit komen.
Ook Nelson Konings, een talentvolle 19-jarige keeper komt de selectie bij ons versterken. Nelson veroverde dit seizoen een basisplek bij hoofdklasser Capelle en speelde daarvoor in de jeugdopleiding van Excelsior Rotterdam.

Door en weg
Van de huidige selectie hebben inmiddels ook Claudio Barros en Christian van Wijngen aangegeven ook in het nieuwe seizoen bij Rijsoord te willen blijven spelen. Twee selectiespelers hebben te kennen gegeven de club te gaan verlaten. Tevyn Biekman gaat op zoek naar een nieuw uitdaging en ook Leon van den Heerik zal vertrekken.

Verlies voor Sportservice Ridderkerk

Sportservice Ridderkerk B.V. (SSR) heeft op basis van de eerste lockdown aangegeven een negatief resultaat over 2020 te verwachten van € 550.000 als gevolg van de coronacrisis.
In dit bedrag is voor € 222.600 rekening gehouden met het verzoek van de gemeente aan SSR om huur kwijt te schelden aan de gebruikers van de accommodaties. De € 550.000 aan compensatie is door de gemeente nog niet geëffectueerd in afwachting van de jaarcijfers 2020 van SSR en er meer duidelijkheid is over de uitwerking van de Noodmaatregel Overbrugging Werkgelegenheid (NOW), de Tegemoetkoming verhuurders sportaccommodaties (TVS) en de Specifieke Uitkering IJsbanen en Zwembaden (SPUK IJZ) van het Rijk.