Weekrecord met coronabesmettingen

Voor Ridderkerk is afgelopen week het hoogste aantal coronabesmettingen van dit jaar genoteerd. Er waren in de tweede week van maart 180 positieve coronatests voor inwoners van Ridderkerk. Dat zijn er 38 meer dan de voorgaande zeven dagen.
Onder de positieve gevallen is een groeiend aantal kinderen en jongeren. Virusuitbraken resulteerden in tijdelijke sluiting van een kinderdagverblijf, een buitenschoolse opvang en quarantainedagen voor enkele schoolklassen.

Ziekenhuisopnames
Met gevolgen van het coronavirus moesten voorbije week vijf Ridderkerkers in het ziekenhuis opgenomen worden. Er zijn afgelopen week geen meldingen gedaan van sterfgevallen van inwoners van Ridderkerk met corona. (pagina 3: Engelse variant bij Reyerheem)