Waar eens een boom stond liggen nu klinkers
Waar eens een boom stond liggen nu klinkers Foto:

LEZERS SCHRIJVEN

Erfpacht of erfenis?
Beste Peter van Veelen,
Uit je uitvoerige ingezonden stukken over de uitgifte van gronden in erfpacht in Nieuwe Reyerwaard begrijp ik dat je daar tegen bent. In die lange stukken lees ik niet waarom je ertegen bent: geen onderbouwing. Of lees ik het niet goed? Wil je voor mij, en wellicht ook voor andere lezers, eens duidelijk uitleggen waarom het gemeentebestuur een in jouw visie fout besluit neemt.
Graag in de vorm van een casus, een fictief voorbeeld. Bij voorbaat dank voor de moeite.

Arie Bos

Tegels in plaats van bomen

Heel vaak is in de bladen te lezen dat Ridderkerk een groene gemeente wil zijn.
Slogans als "tegels eruit planten of bomen er in" zijn al vaak te lezen geweest in m.n. De Combinatie.
De praktijk is echter nogal eens precies andersom, want binnen een straal van 50 meter van ons huis zijn in de afgelopen jaren zeker 10 bomen verdwenen. en alles is opgevuld met klinkers! (op de foto een voorbeeld direct voor onze deur)

Het lijkt erop dat Ridderkerk een andere slogan heeft omarmd: namelijk : "bomen eruit tegels erin"

Adri Mudde