Zaterdag was er weer jeu de boules bij KCR
Zaterdag was er weer jeu de boules bij KCR Foto:

Ballen weer uit de kast gehaald

Nu vier volwassenen weer samen buiten mogen sporten hebben de jeu de boulers van KCR de draad weer opgepakt. Afgelopen zaterdag werden de ballen weer uit de kast gehaald voor de eerste partijtjes sinds maanden. Op de banen van het KCR-complex kon er onder een stralend zonnetje op voldoende afstand van elkaar worden gespeeld. Serieuze competitie zit er voor de clubleden vooralsnog niet in. Vanwege corona staan er voorlopig geen toernooien op het programma. Ook kan er nog geen gebruik worden gemaakt van de kantine.

Kansen voor pumptrackbaan

De gemeente onderzoekt de mogelijkheden voor een pumptrackbaan in Ridderkerk. Er wordt bekeken hoe de ideeën van de initiatiefnemers vorm kunnen krijgen. Dit blijkt uit antwoorden die de PvdA heeft gekregen op schriftelijke vragen over de stand van zaken voor een pumptrackbaan. Met de groep achter de petitie voor een pumptrackbaan heeft de gemeente inmiddels een oriënterende bespreking gehad. Op basis van het aantal inwoners is voor Ridderkerk een baan van 1000 tot 1500 m2 geadviseerd. De kosten van aanleg zijn geschat op 150.000 euro. Daarnaast is 50.000 euro nodig voor verlichting, bankjes, prullenbakken en beplanting. De baan hoeft niet voorzien te worden van een toiletgebouw of kantine. Een plek voor een pumptrackbaan is nog niet gekozen.