Oosterparkweg naar 'Auto te gast'

De Oosterparkweg wordt de komende jaren omgevormd tot een ‘Auto te gast’-weg. Aan beide kanten van de weg komen gekleurde fietsstroken en blijft er voor de auto’s een smalle strook over. De verwachting is dat automobilisten met deze weginrichting langzamer zullen gaan rijden. Er wordt nu vaak te hard gereden. Om die reden wordt met de herinrichting van het Oosterpark ook de Oosterparkweg aangepakt. De bijna twee kilometer lange weg zal niet in één keer veranderen in een ‘Auto te gast’ straat. De gemeente wil fasegewijs een gedeelte van de weg omvormen. Ook de herinrichting van het Oosterpark zal in fases plaatsvinden. Er zal naar verwachting zo’n vijftien jaar mee gemoeid zijn om de herinrichting voor alle delen van het park klaar te hebben. Naast de nieuwe honkbalvelden en plaatsing van geluidsschermen komen de grootste veranderingen in het gedeelte tussen de Bloemenjungle en het evenemententerrein. Het moet hier komen tot duurzame bospercelen met een grotere biodiversiteit.

INGEZONDEN

Nieuw afvalrecord
Afgelopen zaterdag was het weer Nationale Opschoondag. Vanaf het ontstaan van deze dag om zwerfafval te ruimen is Leefbaar Ridderkerk van de partij. Zo ook afgelopen zaterdag. Een afvaardiging van onze partij heeft de handen uit de mouwen gestoken om zoveel mogelijk zwerfafval te verzamelen. Zwerfafval is ons een doorn in het oog. We hebben niet voor niks Schoon, Heel en Veilig hoog in ons vaandel staan. Het lijkt steeds erger te worden. Helaas hebben wij moeten constateren dat we dit jaar al onze vorige records hebben verbroken. 18 zakken met zwerfafval, 8 pakketten met folders, tapijt, bouwafval enzovoort hebben we uit de openbare ruimte gevist en verzameld. Gelukkig waren we niet de enigen die de handen uit de mouwen hebben gestoken. Jammer dat zo'n dag als Opschoondag nodig is, wie weet komt er ooit nog eens de tijd dat een dag als deze niet meer nodig is. Graag zouden we ooit nog eens een record vestigen dat er geen zwerfafval te vinden is in een leefbaar Ridderkerk.

Leefbaar Ridderkerk