Foto:

Besmettingen licht gedaald

De afgelopen week zijn 173 inwoners van Ridderkerk positief getest op corona. Het aantal besmettingen was daarmee bijna op hetzelfde niveau als de voorgaande week. Toen werd er bij 180 Ridderkerkers corona vastgesteld. De afgelopen week werd het overlijden van twee Ridderkerkers met covid19 bij het RIVM gemeld. Het was bijna veertien dagen geleden dat Ridderkerk corona gerelateerde sterfgevallen noteerde.

Van Geenen overleden

Op 95-jarige leeftijd is Leen van Geenen overleden. De Ridderkerker was het oudste lid van de Vereniging Oud Militairen Indiƫgangers en was als veteraan altijd aanwezig bij herdenkingen en activiteiten voor veteranen. Hij mocht de laatste jaren zijn verhalen op veel scholen vertellen en maakte daarmee indruk. Van Geenen stond ook bekend als de dichtende veteraan. Elk jaar scheef hij gedichten voor 4/5 mei en voor de veteranendag. Hij was ook lid van de Ridder Dichters.

Leen van Geenen