Een van de voorstellingen van Ruud Bartlema
Een van de voorstellingen van Ruud Bartlema Foto:

Kunst kijken in kerktuin

RIDDERKERK - Op zaterdag 3 april (Stille Zaterdag) kan men een meditatieve wandeling maken in de kerktuin van de Protestantse Gemeente te Bolnes. In de tuin van de kerk aan de Pretoriusstraat 56 zijn voor deze gelegenheid afbeeldingen bij de werken van Barmhartigheid van Ruud Bartlema te zien.

Deze kunstafbeeldingen zijn ook gebruikt bij de Vrijdagavondvieringen en in het Veertigdagenboekje, dat is uitgegeven door de projectgroep "40-dagenkalender” van vijf samenwerkende kerken in Ridderkerk. Bij deze wandeling kan men een handleiding met bezinnende vragen op papier krijgen, die helpen om de afbeeldingen in zich op te nemen en erover na te denken.
Deze wandeling is een aanpassing op de in het Veertigdagenboekje aangekondigde Stiltewandeling. Uiteraard worden de coronaregels in acht genomen. Na afloop krijgt men een kopje koffie/thee aangeboden.