Verbeteringen in Wevershoek

Recreatiegebied Wevershoek tussen Ridderkerk en Barendrecht krijgt een kwaliteitsimpuls. Staatsbosbeheer werkt in opdracht van het Natuur- en recreatieschap IJsselmonde aan dit project en doet dit in nauwe samenwerking met de gemeenten Ridderkerk en Barendrecht en met waterschap Hollandse Delta. Staatsbosbeheer heeft in 2020 gebruikers en bezoekers gevraagd welke wensen en ideeën zij hebben voor verbetering van het gebied. Deze inventarisatie is vertaald in een ontwerpnotitie waarin zowel verbetermaatregelen voor de korte als voor de lange termijn zijn verwoord. (vervolg op pagina 5: Andere inrichting bij zwemstrandje)

'Paasprikken' in Bolnes

Op zaterdag 3 april is de maandelijkse milieuactie in Bolnes. Met veel vrijwilligers wil men de wijk op z'n paasbest laten schitteren door het opruimen van zwerfvuil. Tussen 9.00 en 12.00 uur kan iedereen een stukje voor zijn/haar rekening nemen. De materialen zijn af te halen bij het "Bolwerk” aan de De la Reijstraat. Na afloop van het ‘paasprikken' wacht een hapje en een drankje.