Museum mag niet naar een derde partij

Het Ridderkerkse college wil inzetten op “passende juridische middelen” om te voorkomen dat het gebouw van museum Johannes Post verkocht wordt aan een derde partij. Museumeigenaar Ad Los heeft de gemeente laten weten dat hij op 12 april overgaat tot verkoop als de gemeente op uiterlijk 11 april niet is ingegaan op zijn aanbod om het voormalig schoolgebouw te kopen, inclusief de museuminventaris en het woonhuis. Het college heeft een 'brandbrief' gestuurd met de boodschap dat het eerste recht van van koop aan de gemeente is en de eigenaar niet mag handelen in strijd met de akte van levering van 4 januari 1996. Het college wil alleen het oude schoolgebouw kopen, maar niet de museuminventaris.
(vervolg op pagina 5: Meningsverschil over eerste recht van koop)

Artikelen voor Voedselbank

Bij de Protestantse Gemeente Bolnes is op zaterdag 10 april weer een inzameling voor de Voedselbank Ridderkerk. Met deze maandelijkse inzamelingsactie hoopt men dit keer vooral op het verkrijgen van visconserven, pasta, tomatensaus, tomatenblokjes, tomatenpuree en (zoet) broodbeleg. Iedereen kan deze artikelen zaterdagmorgen tussen 11.00 en 12.00 uur afgeven bij de kerk aan de Pretoriusstraat 56.