Onderzoek voor halen klimaatdoelen

De Erasmus Universiteit onderzoekt voor de gemeenten Barendrecht, Albrandswaard en Ridderkerk waar de kansen liggen om de klimaatdoelen te halen. Een voor Nederland nog niet eerder vertoonde opdracht en samenwerking. De BAR-gemeenten hebben deze opdracht gegeven om op zoek te gaan naar manieren om verschillende bewonersgroepen te bereiken en te stimuleren duurzamere keuzes te maken in alledaagse activiteiten, zoals koken, wassen, kinderen naar school brengen. Het onderzoek wordt gedaan door de Erasmus School of Social and Behavioural Sciences (ESSB) en wordt voor de looptijd van vijf jaar gefinancierd. De gemeenten gebruiken de uitkomsten van dit onderzoek om hun eigen beleid, maatregelen en communicatie beter af te stemmen op de samenleving.

Besmettingen wat lager

Afgelopen week waren er positieve coronatesten voor 164 Ridderkerkers. De voorgaande week werden 209 besmettingen bij inwoners van Ridderkerk vastgesteld. Het aantal virsusdeeltjes in het Ridderkerkse rioolwater laat ook een dalende lijn zien. Vier inwoners van Ridderkerk moesten afgelopen met corona in het ziekenhuis opgenomen worden. Bij het RIVM werd afgelopen week het overlijden van twee Ridderkerkers met corona gemeld.