Foto:

BESLAG

Het schrijven van de column ‘buiten de raad’ gaat, wat mij betreft, altijd gepaard met de actualiteit en alles wat daar ook nog bij hoort. Zoeken naar de achtergronden, mogelijke bijeffecten en commentaren kost wat inspanning en tijd, maar het is erg leuk om te doen. Maar soms is het lot mij zo gunstig gezind dat alles voor de column, als het ware, wordt aangereikt.
Dat begon op vrijdag 9 april bij thuiskomst van mijn werk, toen ik mijn vrouw Monique in de keuken aantrof, waar zij bezig was met het aanmaken van een enorme hoeveelheid beslag. Ze was voorbereidingen aan het treffen voor mijn verjaardag op 11 april, dan is het namelijk 72 jaar geleden dat ik aan de Kerkweg in Ridderkerk werd geboren.
Mijn vraag was wel hoe zij dit in coronatijd vorm wilde geven, dan mag je toch geen bezoek ontvangen! Maar daar was over nagedacht, de taarten zouden in mooie puntjes worden gesneden en bezorgd bij alle mensen die met mij meeleven bij het bereiken van deze gezegende leeftijd.
Haar plan werd eigenlijk in gang gezet door een mooie felicitatiekaart van het college, door allen persoonljk ondertekend, dat is natuurlijk ook heel erg aardig, zij stonden dan ook als eersten op de taart bezorglijst. Zoals verwacht werd ik mede ingezet om dit festijn vorm te geven, het roeren in dit heerlijke beslag is op zichzelf ook al een feest.
Dat de teamgeest in de coalitie, na driejaar, sterk is gegroeid, mag blijken uit het feit dat het college exact dezelfde plannen had. Tijdens dit ‘roerfestijn’, ging de deurbel, Mijnheer Deurwaarder kwam op vriendelijke toon melden dat hij namens het college beslag had gelegd op het hele museum, ja, er kan er maar een de beste zijn!
In mijn kleurrijke leven waarbij ik onder andere, Prins Bernhard, Generaal van Baal, ruimtevaarder Alexei Leonov en Ivo Niehe met Brigitte Bardot heb ontmoet, ben ik nu ineens weer betrokken bij een ‘beslagwedstrijd’ die als het meezit, de geschiedenis boekjes gaat halen.
Het vervolg kan eigenlijk niets anders zijn, dan de wedstrijd, ‘WIE BAKT ZE HET BRUINST’, in de juridische HAUT CUISINE die zich gaat ontrollen. HEEL RIDDERKERK BAKT, zou het in de nationale media best wel eens heel goed kunnen doen.
Een van de doelstellingen van het college is: ‘City Branding’, waarbij Ridderkerk op de nationale kaart wordt gezet, die doelstelling lijkt ruimschoots te worden gehaald!
De taartpunten zijn intussen bij het college bezorgd, eet smakelijk!

Ad Los
Fractievoorzitter Echt Voor Ridderkerk