Tompoezen voor hulpverlening

Ook dit jaar kan men Oranje tompoezen voor Koningsdag bestellen bij de Stichting Draagt Elkanders Lasten in Ridderkerk. De winst van deze tompoezen gaat rechtstreeks naar de hulpverlening in Roemenië en Moldavië. Wie hiervoor kiest hoeft op Koningsdag ook niet bij de bakker in de rij te staan. De tompoezen voor Draagt Elkanders Lasten worden in de vroege ochtend van Koningsdag vers gemaakt door bakkerij Voordijk. Bij de stichting mag men er net zoveel bestellen als men wenst. De tompoezen kosten € 1,80 per stuk. De bestellingen kunnen op 27 april tussen 9.30 en 10.30 uur worden afgehaald bij gebouw Obadja aan de Schepenstraat 4 in Ridderkerk. Vanwege alle coronamaatregelen moet men er wel afstand houden tot anderen en bij voorkeur gepast betalen. Pinnen is niet mogelijk. Het bestellen van de tompoezen voor het goede doel is tot en met woensdag 21 april mogelijk via: j.c.gouweloos@versatel.nl of wklippel50@gmail.com. Telefonisch kan men bestellen via 0180-412698.

Puzzelwandeling op Koningsdag

Evenementen zijn op Koningsdag niet toegestaan, maar het wijkideeteam Slikkerveer heeft voor deze dag een activiteit bedacht die coronaproof is: een QR-Code Verrassingspuzzelwandeltocht met tijdslots. Een beperkt aantal deelnemers zal zich kunnen opmaken voor een afwisselende wandeltocht door de wijk met onderweg puzzelopdrachten, beweging en een stukje theater. Via QR-codes komt men van punt tot punt. Wie geen mobiele telefoon heeft krijgt per ‘hindernis' de locatie naar het volgende punt. Onderweg ontvangt men op verschillende plaatsen een versnapering en/of iets te drinken. In totaal zal men een kleine zes kilometer wandelen. Het vertrek is tussen 11.00 en 14.00 uur (op tijdslot) vanaf het middenstuk van het Dillenburgplein. De tocht is bedoeld voor families met kleine kinderen, voor kinderen die zich alleen door de wijk mogen begeven en voor ouderen die een leuke puzzeltocht wandeling op prijs stellen. Deelname voor wijkbewoners is gratis. Inschrijven kan via: wjdegeus@hetnet.nl onder vermelding van naam deelnemer, adres, aantal personen en leeftijd van de kinderen, O6 nummer (indien mogelijk) en de gewenste starttijd (tussen 11.00- en 14.00 uur) Na ontvangst van bovengenoemde gegevens ontvangt u een definitieve starttijd. Let wel, wie het eerst komt is verzekerd van een plaats, want vol=vol. Voor meer informatie: info@ideeteamslikkerveer.nl of 06 2060 0359. Voor bezetting van de stoppunten kunnen zich nog vrijwilligers melden.