Dichten over Oostendam

In het kader van het 70-jarig bestaan van Speeltuinvereniging Oostendam heeft het Jubileumteam een rijm/gedichtwedstrijd uitgeschreven. Iedereen kan aan deze wedstrijd deelnemen. Het thema voor het te schrijven rijm of gedicht is “SV Oostendam/wijk Oostendam”. Een deskundige jury zal uit de inzendingen de winnaar kiezen. De uitslag wordt op 19 juni bekendgemaakt tijdens de voor deze dag geplande jubileumreceptie. Inzenden kan tot uiterlijk 1 juni naar: Jubileumteam SV Oostendam p/a Achterhakkers 48, 3311 JA Dordrecht of per mail naar: jodevroed@gmail.com.
Wie niet bekend is met Oostendam en/of de speeltuinvereniging kan ter inspiratie kijken op: www.oostendam.nl.

Besmettingen sterk omhoog

De afgelopen zeven dagen zijn 231 inwoners van Ridderkerk positief getest op het coronavirus. Dat is het hoogste weekcijfer van dit jaar. De voorgaande week noteerde Ridderkerk ‘slechts' 164 besmettingen. Tot nieuwe ziekenhuisopnamen leidden de coronabesmettingen de voorbije week niet.