Aan slag met aanwijzingen van Gianison Boekhoudt
Aan slag met aanwijzingen van Gianison Boekhoudt Foto:

Training van honkbaltopper

De jeugdleden van de Ridderkerk Rowdies hadden afgelopen zondag een bijzondere training. Gewapend met eigen trainingsmateriaal was international Gianison Boekhoudt naar het Oosterpark gekomen.
De catcher van het Nederlands team en Curaçao Neptunus begon zijn Ridderkerkse dag met de aspiranten van de Rowdies. Hij leerde de jongsten van de Rowdies in krap een uurtje beter slaan. Dat deed hij door aanwijzingen te geven voor het op de juiste manier vasthouden van de knuppel en de lichaamshouding voor het slaan van de bal. Boekhoudt ging daarna verder met persoonlijke training voor de oudere catchers, maar liet daarbij niet na om ook de werpers de nodige tips te geven. De honkbaltopper maakte indruk door bijna achteloos een serie ballen met eenzelfde strakke lijn te werpen. De catchers bracht hij de kunst bij van snel opstaan voor het verwerken van een gevangen bal. Ook liet hij zien dat het vangen eenvoudiger kan als je de handschoen op de juiste manier gebruikt. De technische commissie van de Rowdies had Boekhoudt voor het geven van een clinic uitgenodigd om de jeugdleden in deze wedstrijdloze periode toch iets bijzonders te kunnen bieden.

De topper van Curaçao Neptunus deed alles aansprekend voor
In de juiste houding voor het slaan
De arm en handschoen naar de beste plek