Rijsoordse vragen van Oranjevereniging Nederland & Oranje
Rijsoordse vragen van Oranjevereniging Nederland & Oranje Foto:

Aangepaste activiteiten op Koningsdag

Autopuzzelrit en online met eerste Rezoordse PubQuiz
Oranjevereniging “Nederland & Oranje” Rijsoord heeft een coronaproof Koningsdagprogramma. Kinderspelen in de ochtend zijn er daarom niet bij, maar de autopuzzelrit gaat wel door (zonder dat men de auto uit hoeft!). ’s Avonds wordt online de eerste Rezoordse PubQuiz gepresenteerd.
Aanmelden voor de autopuzzelrit kan tussen 13:00 en 13:30 vanuit de auto aan de Vlasstraat ter hoogte van het Visclubgebouw. Let op! Maximaal 1 huishouden per auto. Deelname voor niet-leden is €5.00 voor bestuurder en bijrijder. Voor elk extra ander gezinslid moet € 2,50 betaald worden.

Quiz
De Rezoordse PubQuiz wordt van 20.00 tot 22.00 uur live gestreamd via YouTube. Men kan het zo allemaal meemaken op TV, tablet, computer of telefoon. Met een tweede apparaat zal men digitaal kunnen antwoorden.
Er worden allerlei vragen gesteld over Rijsoord en omstreken, ook door bekende Rijsoordenaren! Tijdens de Pubquiz zullen live tussenstanden te zien zijn. De winnaar(s) maken kans op mooie prijzen. Voor deelname moet men voor 20.00 uur klikken op de link op de website: www.oranjevereniging-rijsoord.nl.

Online met orgelmuziek
Traditiegetrouw bespeelt Jan Peter Teeuw op Koningsdag het Leeflang-orgel van de Ichthuskerk in Ridderkerk-Drievliet. Omdat het concert van vorig jaar niet door kon gaan, brengt de organist Jan het programma dat hij voor 2020 gepland had, met als thema ’75 jaar bevrijding’. Zo klinken er vaderlandse liederen in bewerkingen van o.a. Donkersloot, Van de Berg en De Gier, en speelt hij bekende werken van o.a. Lemmens, Händel en Andriessen. Helaas is het nog niet mogelijk dit concert fysiek bij te wonen. Daarom is het concert vanaf 14:30 uur te beluisteren op het YouTube-kanaal van Jan Peter (www.youtube.com/user/janpeterteeuw). Wanneer u zich op dit kanaal abonneert, krijgt u automatisch een melding wanneer het concert begint. Voor de ‘digitale collecte’ ten bate van de onkosten wordt een Tikkie geplaatst in de omschrijving van de video. Voor meer informatie: www.janpeterteeuw.nl.

Puzzeltocht met QR-codes
Wie vooraf reserveert kan met een toegewezen tijdslot meedoen aan een QR-Code Verrassingspuzzelwandeltocht in Slikkerveer. Bij deze wandeling van zo’n vijf kilometer krijgt men puzzelopdrachten en wordt men verrast met een stukje theater. Via QR-codes kan men van punt naar punt komen. Wie geen mobiele telefoon heeft kan per ‘hindernis’ de volgende verwijzing krijgen.

Het wijkideeteam organiseert deze puzzeltocht van 11.00 tot 14.00 uur voor inwoners van Slikkerveer. Aanmelden kan via: wjdegeus@hetnet.nl met vermelding van naam en adres, aantal personen + de leeftijden van de kinderen, 06-nummer (indien mogelijk) en de gewenste starttijd. Na aanmelding ontvangt men een definitief startmoment. Vol = vol!

Speeltuin open
Speeltuin "Dillenburg” is op Koningsdag vanaf 12.00 uur open. Voor alle kinderen t/m 12 jaar is de toegang tot de speeltuin aan de Anna Paulownastraat deze dag gratis. Alleen met kleintjes mogen ouders ook binnen de hekken.