Sanie Patty bij de McDrive in Ridderkerk. De QR-code leidt naar zijn interview met BAR TV dat vanaf vrijdagmorgen 9.00 uur te zien is Foto:

Sanie had negen dagen lol als McDriver

Een dolletje met een collega bracht Sanie Patty tot een bijzondere queeste: het bezoeken van alle McDrives in Nederland. Deze McTour bracht de Ridderkerker in negen dagen naar 173 vestigingen, waar steeds iets besteld werd om te bewijzen dat hij er geweest was.
Sanie vestigde met deze Mac-dagtochten een paar bizarre records. Het lukte hem bijvoorbeeld om op een dag 26 McDrives te bezoeken. Ook was er een dag dat hij meer dan 140 kipnuggets achter de kiezen kreeg. "Ik ontdekte dat in het bakje van mijn auto precies het doosje voor 20 kipnuggets past. Maar ik heb wel heel gevarieerd besteld. Natuurlijk 's ochtend een ontbijtje en na een paar hamburgers bijvoorbeeld een milkshake of een ijsje. Het enige dat ik niet op heb is een Big Mac. Daar hou ik echt niet van” vertelt Sanie. In zijn rol als McDriver gaf Patty zo'n 800 euro uit bij de hamburgerrestaurants. Daarnaast had hij zo'n 400 euro aan brandstofkosten om de kilometers te kunnen maken: "De eerste keer zat er nog geen idee achter. Ben ik gewoon lukraak in oostelijke richting gaan rijden om er zoveel mogelijk te kunnen doen. Ik heb zelf een kaart gemaakt waar ik ze allemaal op had getekend.”
De ritten erna ging Sanie gerichter noord- of zuidwaarts. Helemaal vlekkeloos ging het daarbij niet. "Terug van Friesland kwam ik er achter dat ik er twee vergeten was. Dat heb ik goed moeten maken toen ik Groningen op mijn programma had. Het was wel twee keer honderd kilometer extra.”
Sanie maakte de ritten steeds met een vriend of vriendin. "Dat maakte het meer dan de moeite waard. Je kunt in deze tijd bijna niks, maar in de auto hadden we steeds de grootste lol.”
Bij BAR TV is deze week een interview met Sanie te zien.