GS vergunt vergisting

Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland hebben besloten vergunning te verlenen voor een biovergistingscentrale op Nieuw Reijerwaard.
Renegie Circulair, een samenwerking van recylclebedrijf Renes en energiebedrijf Engie, wil op het Ridderkerkse bedrijfsterrein energie gaan winnen uit aardappel-, groenten- en fruitafval, aangevuld met plantaardige producten. Met deze plantaardige stromen wil men jaarlijks 100.000 ton aan biomassa verwerken voor biogas. Mest zal in deze centrale niet worden verwerkt.
De (ontwerp)beschikking van GS en andere relevante stukken liggen van 21 april tot 2 juni ter inzage op het gemeentehuis van Ridderkerk bij de DCMR Milieudienst in Schiedam. Men kan deze stukken alleen op afspraak inzien.