Recordaantal besmettingen

Het aantal coronabesmettingen onder Ridderkerkers is opnieuw sterk toegenomen. Met 262 positieve coronatests is de afgelopen week een nieuw weekrecord voor Ridderkerk genoteerd. Het eerdere record was een week eerder met 231 besmettingen.
Voor drie inwoners van Ridderkerk waren de gevolgen van het coronavirus zo ernstig dat ze de afgelopen week in het ziekenhuis opgenomen moesten worden. Bij het RIVM is de voorbije zeven dagen geen melding gedaan van het overlijden van Ridderkerkers met het coronavirus.
Een weer wat positiever beeld geeft het aantal virusdeeltjes in het rioolwater van Ridderkerk. In de eerste week van april gaven de watermonsters weer een stijgende lijn aan, maar tussen 11 en 18 april is er weer een sterke daling te zien.