Langs de weg zijn opvallende posters te zien
Langs de weg zijn opvallende posters te zien Foto:

Campagne moet dementie bespreekbaar maken

Maak dementie bespreekbaar! Dat is de slogan van de publiekscampagne van het project DementieVriendelijk Ridderkerk. Het startsein is gegeven met borden langs de weg en een advertentie in de Combinatie. “Ik ben heel trots op deze eerste uiting van de publiekscampagne. Met de buitenreclame en de aandacht op social media, die gedeeld wordt door de gemeente Ridderkerk en vele andere Ridderkerkse organisaties, hebben we een voortvarende start gemaakt. De komende maanden vragen we regelmatig aandacht voor dementie met prikkelende en ontroerende uitingen.” Zegt Mineke Boon, projectleider DementieVriendelijk Ridderkerk.
Het project DementieVriendelijk Ridderkerk startte in januari in Ridderkerk. Vele organisaties hebben zich bij dit project aangesloten. “En nog meer organisaties geven aan mee te willen doen. Dat willen we ook graag, want het aantal mensen met dementie zal landelijk de aankomende 25 jaar verdubbelen tot naar schatting 500.000. Ook in Ridderkerk zal het aantal mensen met dementie stijgen.”

Bewustwording
Deze publiekscampagne richt zich met name op de bewustwording over dementie. "Met de publiekscampagne willen we voor meer begrip en herkenning zorgen. Want het herkennen van dementie is belangrijk om tijdig passende begeleiding te vinden.”
Iedereen kan het project volgen via Facebook.com/DementievriendelijkRidderkerk en via de social media van de gemeente Ridderkerk, Facet Ridderkerk en de zorgorganisaties in Ridderkerk. In juni hoopt men ook een nieuwe website te lanceren. Voor meer informatie kan men contact opnemen met Mineke Boon via:info@dementievriendelijkridderkerk.nl of 0180-432350.