Herdenking in beeld en geluid

Op dinsdag 4 mei is RTV-Ridderkerk aanwezig bij de Dodenherdenking in Ridderkerk. Met Radio Ridderkerk wordt tussen 19.00 en 21.00 uur een speciaal programma uitgezonden. In dit programma wordt stilgestaan bij de herdenking van oorlogsslachtoffers en de kranslegging bij het monument op begraafplaats ‘Rusthof’ aan de Lagendijk.
Dit jaar vindt de herdenking vanwege de corona-maatregelen zonder publiek publiek plaats. Thuis zal men echter alles kunnen volgen. Verslaggever op de begraafplaats is Aad Hoogendijk. Marijn van der Kruijt verzorgt de techniek in de studio van Radio Ridderkerk. Samenstelling en presentatie van het programma is in handen van Emmy Mulder. Vanwege deze extra uitzending komen de reguliere programma’s op dit tijdstip te vervallen.
Daarnaast is RTV-Ridderkerk er ook bij met een rechtstreekse videoverbinding vanaf 19.45 uur vanaf de begraafplaats. De beelden zijn te zien via de website (www.rtvridderkerk.nl) en het YouTube kanaal van de omroep.
De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de Ridderkerkse kabel op 107.1 FM, via de ether op 105.7 FM en via de website van de lokale omroep: www.rtvridderkerk.nl.