LEZERS SCHRIJVEN

Buiten de waarheid
Vorige week las ik een ingezonden brief van Dhr. Eckhart. De inhoud van dit schrijven gaf aan dat de schrijver niet gehinderd werd door enige kennis, met betrekking tot de Ridderkerk Rowdies. Zijn opmerking dat de veranderingen in het Oosterpark mede noodzakelijk zijn vanwege het aanleggen van een tweede veld voor de Ridderkerk Rowdies klopt niet. Sinds 1984 heeft Ridderkerk Rowdies de beschikking over twee velden, te weten een combinatieveld en een jeugdveld, waar ook damessoftbal op gespeeld wordt.
Tevens wordt in dit schrijven aangegeven dat Ridderkerk Rowdies in het verleden had kunnen weten dat het sportcomplex in de toekomst te klein zou zijn. Ook hier gaat de schrijver aan de historie voorbij, tijdens de toen gehouden raadsvergadering, kregen de besturen van de Hole Ridders, TV Oudelande en Ridderkerk Rowdies een kwartier de tijd om te beslissen of zij op deze locatie hun verenigingen wilden vestigen. Na het akkoord van de clubs is men begonnen met de aanleg van het sportpark. Het honkbalveld werd aangelegd zonder dat er rekening werd gehouden met de eisen die de KNBSB in zijn vademecum heeft vastgesteld. Alleen de afstanden van de honken en het gravel voldeed aan die eisen. Daarnaast waren de huizen aan de Tarbot en Zalm nog in aanbouw, als nieuwe bewoner weet je dan dat er een sportpark bij je huis ligt. De opmerking dat Ridderkerk Rowdies financieel gesteund is, door de burger, voor het onderhoud van het clubgebouw via Sport en Welzijn, maakt wederom duidelijk dat schrijver geen enkel benul heeft waar hij het over heeft. Vanaf het betrekken van het sportpark, is Ridderkerk Rowdies eigenaar van het clubgebouw, alle kosten voor onderhoud zijn voor eigen rekening. Voor het onderhoud aan de velden betaald de vereniging maandelijks veldhuur en hierbij zit inbegrepen de kosten voor het onderhoud, wat overigens voor alle sportverenigingen, met sportvelden, geldt. Het is ieders recht om over zaken die dwars zitten te schrijven, maar zorg er wel voor dat je geïnformeerd bent over de gang van zaken en schrijf geen dingen die verre buiten de waarheid zijn.

Arie Ouwens
Oud secretaris en voorzitter Ridderkerk Rowdies