Beweegdiploma voor trainsters

Bij OKK Ridderkerk hebben de trainsters Naomi Vat, Chantal Buijs, Heleen Bervoets, Lisa Smits en Caroline Mom hun certificaat voor het nijntje Beweegdiploma ontvangen. Daarmee heeft Ridderkerkse gymnastiekvereniging maar liefst vijf vakbekwame trainers in dienst voor dit officiële KNGU Beweegprogramma voor peuters en kleuters van 2 - 5 jaar.
Het nijntje Beweegprogramma bestaat uit een serie lessen waarin alle grondvormen en kenmerken van bewegen aan bod komen. Het is wetenschappelijk bewezen dat de leeftijdsfase tussen 0 en 6 jaar de belangrijkste fase is om motorische vaardigheden te ontwikkelen. Op dit moment worden er al elementen in de kleuterlessen gebruikt, maar het is de bedoeling om na de zomervakantie het volledige programma aan te bieden, inclusief de nijntje materialen, nijntje-pleintjes en diploma's.
Het nijntje Beweegprogramma is tot stand gekomen met behulp van het Sportakkoord in Ridderkerk en de KNGU. De kleutergymles bij OKK is voor jongens en meisjes van 3-5 jaar en vindt plaats op donderdagmiddag 16.00 tot 16.45 uur op het schoolplein van sportzaal de Werf. Ook de andere trainingen van OKK vinden momenteel buiten plaats. Aanmelden voor een proefles kan via: info@okkridderkerk.nl.