Pannekoe gaat door met bezorgen
Pannekoe gaat door met bezorgen Foto:

LEZERS SCHRIJVEN

Park ook van Rowdies

Misschien ben ik wat laat met mijn reactie op het ingezonden stukje over een enquête over ons "stadspark" in De Combinatie van 15 april, maar mij moet toch iets van het hart.
Wat is er toch veel gedoe om het aanpassen van het honkbalveld waar de Honkbalvereniging de Rowdies al 40 jaar gevestigd is, het eerste team speelt al jaren met dispensatie op een te klein veld, dat houd een keer op, het is dan niet meer toegestaan om op een te klein veld te spelen. Nu is er dan eindelijk de mogelijkheid om het aan te passen, er is naar mijn mening inspraak geweest, er waren 39 reacties verzameld, o.a. van Beleidsplatform, Bewonersgroep Tarbot e.a. en zijn de plannen ook aangepast en is het eindelijk mogelijk om aan de slag te gaan, begint het gesteggel opnieuw. Volgens de schrijver moet er nu ook nog een enquête worden gehouden, wat ongetwijfeld voor nog meer vertraging gaat zorgen. De schrijver heeft het hier ook over "Óns" Park en ALLE ingezetenen, daar hoort dan in het geval van Ridderkerk volgens mij ook Honk - en Softbal Vereniging De Rowdies bij, ook dat zijn ingezetenen van Ridderkerk.
Mijn twee kleinkinderen zijn lid van de Rowdies, één bij het dames 2 Softbal team en één bij het Honkbal Aspiranten team en spelen daar met veel plezier en enthousiasme. Jammer genoeg zijn er door de Corona geen trainingen en wedstrijden geweest.
Wat ik mij nu afvraag is, zou er ook zoveel commotie geweest zijn als het om een voetbalveld of een tennisbaan was gegaan, ik heb namelijk al jaren het idee dat alleen voetbal en tennis belangrijke sporten zijn. Ook bij sportprogramma's op TV zie je zelden of nooit iets over Honk - en Softbal. In tegenstelling tot voetbal, waar het toch heel vaak tot rellen e.d. komt, hoor je bij Honk - en Softbal nooit over dergelijke rellen. Nu begrijp ik ook wel dat deze sporten hier minder populair zijn dan in de Verenigde Staten en Canada maar er zijn in Nederland toch ook best wel mensen die dit spelen en hier graag naar kijken en daar dus ook ruimte voor moet zijn. Overigens zijn de plannen alweer aangepast en blijft er toch een doorgaande fietsroute in het Oosterpark tussen Drievliet en Rijsoord, zie het artikel in De Combinatie van 22 april

J. Witkamp

Pannenkoe blijft ontwikkelen

Iedere oplettende inwoner van Ridderkerk heeft de afgelopen maanden ongetwijfeld de Pannenkoebus wel eens voorbij zien komen. "Tijdens de periode dat wij gesloten waren hebben wij heel hard gewerkt aan het op de kaart zetten van onze bezorging” aldus Ewout Mampaey, eigenaar van Pannenkoe. "En dat is gelukt!” voegt hij er nog aan toe. Dus zou het zonde zijn als alles waar Pannenkoe de afgelopen maanden zo hard voor gewerkt hebben opeens zou opgeven. Daarom blijft Pannenkoe, ook nu de terrassen weer open mogen, doorgaan met bezorgen en afhalen. Niet alleen op feestdagen, zoals het nu al beroemde moederdagontbijt waar Pannenkoe aanstaande zondag ook weer een hoop moeders blij mee gaat maken. Ook op alle andere dagen brengt Pannenkoe al haar gerechten graag bij de mensen thuis. "Alhoewel we liever natuurlijk onze gasten in ons restaurant of ons terras een leuke middag of avond bezorgen” voegt Ewout hier nog aan toe. Zo hebben we, om de opening van terrassen goed af te trappen, afgelopen week weer een nieuw product gelanceerd. Een kalfjesmenu met een echte "Mood Octokoeshi”. Naast de overheerlijke pannenkoek, fristi en ijsje krijg je in een originele Pannenkoemenubox je Mood Octokoeshi. "Dat is een heel schattig en kleurrijk knuffeltje die je zowel blij als boos kunt laten kijken, afhankelijk natuurlijk van hoe je je voelt.” zegt de Ridderkerkse pannenkoekenbakker. Ze zwemmen, figuurlijk natuurlijk, over de toonbank, dus wie ook zo'n leuke knuffel wil haast naar het terras of surft naar: www.pannenkoe.nl.