INGEZONDEN

Wolf in schaapskleren?
Als grootste politieke partij in Ridderkerk ontvangen we naast de vele positieve berichten ook kritische berichten. Aangezien we van kritiek kunnen leren zijn we met die berichten zeker geholpen.
Eén van de ferventste criticasters is de heer Peter van Veelen. Regelmatig worden zijn ingezonden brieven geplaatst in deze krant. Helaas slaat de heer Van Veelen in zijn laatste ingezonden brief de plank volledig mis. De actie die Partij 18PLUS vorige maand is gestart om het inschrijfgeld van 18-jarige Ridderkerkers te vergoeden is allesbehalve een strafbaar feit. Het is onbehoorlijk dat de heer Van Veelen alleen al die suggestie durft te wekken. Partij 18PLUS heeft namelijk contact gehad met het Ministerie van Binnenlandse Zaken over onze actie en daaruit blijkt dat er geen sprake is van overtreding van welke wet dan ook. Het is ook wel heel makkelijk van de heer Van Veelen om te roepen dat Partij 18PLUS met deze actie zieltjes probeert te winnen. Meer waardering voor de actie en het creëren van bewustwording onder Ridderkerkers om jezelf ten alle tijden in te schrijven als woningzoekende had meer op zijn plaats geweest, maar daar kiest de heer Van Veelen niet voor.
Waarom kiest de heer Van Veelen hier dan niet voor? Het antwoord is simpel. De heer Van Veelen heeft er baat bij om Partij 18PLUS in een kwaad daglicht te zetten. Peter van Veelen is namelijk de medeoprichter van de lokale partij “Burger op 1”. Sterker nog, de Politieke Vereniging "BURGER OP 1" staat volgens de Kamer van Koophandel op zijn adres ingeschreven. Al met al lijkt onze Peter niets meer dan een wolf in schaapskleren. Mijn advies aan Peter. Zet voortaan onderaan je brieven dat je namens een politieke partij spreekt, dan weten onze inwoners hoe zwaar ze aan jouw mening moeten tillen.
Heeft u als inwoner of ondernemer vragen aan Partij 18PLUS over welk onderwerp dan ook of naar aanleiding van wat anderen over Partij 18PLUS schrijven? Partij 18PLUS gaat graag met u in gesprek. Onze contactgegevens staan op al onze sociale mediakanalen en op onze website.

Henk van Os
Partijleider Partij 18PLUS