Verdere daling met corona

Afgelopen week zijn er wederom minder coronabesmettingen bij inwoners van Ridderkerk vastgesteld. Voor de derde week op rij daalde het daggemiddelde van de gemeente sterk.
Tot en met gisteren waren er deze week onder Ridderkerkers 133 positieve tests. Het daggemiddelde over deze zes dagen is 21,1. De voorgaande week was dat 25,4 (over zeven dagen), terwijl er in de laatste volle week van april nog 36,3 als daggemiddelde werd genoteerd.

Rioolwater
Sterk schommelend is het aantal virusdeeltjes in het Ridderkerkse rioolwater. Het gemiddelde van de regio in de afgelopen week is 62,46 (x 100 miljard). Dat is het laagste aantal virusdeeltjes in de monsters sinds de metingen begin september begonnen. Ridderkerk zit daar na boven met 995,73 op 100 miljard. Ter vergelijking; de hoogste stand was in de laatste week van januari met 2431,88 virusdeeltjes op 100 miljard.