Vier messen afgepakt

De afgelopen zes maanden mocht de politie preventief fouilleren rond winkelcentra en scholen in Ridderkerk. In de zogenaamde ‘risicogebieden’ gebeurde dat met name ’s avonds en ’s nachts en overdag bij de middelbare scholen. In totaal werden in een halfjaar 113 personen gefouilleerd. Bij vier personen werden messen aangetroffen. Daarnaast was het acht keer raak met een boksbeugel, een hamer, een honkbalknuppel en zakjes wiet. Vanwege de coronamaatregelen was er volgens de politie minder jeugd op straat en was er daardoor ook minder overlast van jongeren. Indien de politie dit nodig acht kan de burgemeester opnieuw gebieden aanwijzen waar preventief fouilleren is toegestaan.

Veel sieraden buitgemaakt

Bij de overval op de winkel van Lucardi in Ridderkerk is een groot aantal sieraden buitgemaakt. Dat heeft de politie bekendgemaakt in een nieuw opsporingsbericht
De overval op de juwelierswinkel werd op dinsdag 4 mei rond 17.15 uur gepleegd. De dader deed zich voor als klant die interesse had in diverse sieraden. Toen een verkoopster een vitrinekast opende om de sieraden te laten zien, trok de man een vuurwapen. Hij nam flink wat sieraden uit de vitrinekasten in een tas en ging er buiten vandoor op een groene herenfiets. Hij reed weg in de richting van de voormalige Rabobank. De overvaller is een man met een licht getinte huidskleur, zwart haar en een normaal postuur. Hij is ongeveer 1.80 meter lang en tussen de 30-40 jaar. Hij droeg bij de overval een blauw jack met witte strepen (voorzien van Noorse vlaggen op de mouwen) en een witte pet met een rode bies waar het wordt ‘Abarth' met witte letters opgedrukt stond. Verder droeg hij een lichtblauwe spijkerbroek met scheurtjes in de broekspijpen, zwarte schoenen met witte zolen en een blauw mondkapje. Ook had hij een gele Jumbo big shopper tas bij zich.