Wandelen rond Barendrecht

Houdt u van wandelen ? Dan is dit de gelegenheid om de mooie omgeving van Barendrecht te ontdekken. Door leden van c.w.s.v. Marijke zijn in de omgeving van Barendrecht mooie wandelroutes uitgestippeld. Vanaf 12 mei kunt u deze routes, afstand 7,5 km, 15km en 25 km op eigen gelegenheid en tempo gaan lopen. Om deze routes te verkrijgen kunt u een mail sturen naar: penningmeester@wandelsportmarijke.nl Na overmaking van € 2,00 krijgt u de routes digitaal toegestuurd.

Gedupeerden eerder helpen

Gedupeerde ouders van de toeslagenaffaire moeten ook in Ridderkerk eerder worden geholpen. Dat vindt de SGP-fractie, die naar voorbeeld van Rotterdam wil laten bekijken of schulden van gedupeerden door de gemeente overgenomen kunnen worden. Het duurt volgens het stadsbestuur te lang voordat de afspraken tussen Rijk en schuldeisers rond zijn. De SGP wil nu van het college weten of voor Ridderkerkse gedupeerden hetzelfde mogelijk is.