Foto:

Trots op VVD Ridderkerk

Nog geen twee maanden geleden waren we in ons vrije en democratische Nederland in de gelegenheid om onze stem uit te brengen. Ondanks corona hebben gelukkig veel mensen gebruik gemaakt van dit verworven recht, dat echt niet vanzelfsprekend is in alle landen van de wereld. Sinds die verkiezingen lijken onze democratisch gekozen vertegenwoordigers in Den Haag niet zo goed te beseffen, dat ze gekozen zijn om in het belang van het land en haar inwoners zo snel mogelijk een regering te vormen en zo goed mogelijk beleid te maken. Persoonlijke afrekeningen en de drang naar macht op verschillende niveau’s lijken belangrijker.

Het is niet raar om te stellen dat er werk aan de winkel is om vertrouwen in de politiek te laten groeien. De recente scheuring bij Forum voor Democratie zal het vertrouwen niet doen toenemen. Zouden ze in Den Haag naar Ridderkerk hebben gekeken? In onze gemeente hebben de lokale ‘niet-landelijke’ partijen de afgelopen tien jaar ook een aardige lijst met afsplitsingen opgebouwd en dat heeft geen positieve bijdrage opgeleverd voor onze gemeente als geheel. Gelukkig is de kleine VVD-fractie de afgelopen periodes de ellende van een splitsing bespaard gebleven.

De wereld kan naar onze mening alleen maar verbeterd worden door zelf het goede voorbeeld te geven. De VVD Ridderkerk gelooft rotsvast dat iedereen van waarde kan zijn voor onze maatschappij en daarmee ook voor zichzelf. Gewoon meedoen en uw eigen geluid op een fatsoenlijke manier laten horen. De fractie van de VVD Ridderkerk is dan ook trots op haar burgerleden, die zich achter de schermen zo hard inzetten voor ons allemaal. Wij zijn trots op onze (nieuwe) leden, die met veel enthousiasme en zonder tegenprestatie hun tijd geven om met ons mee te denken en ons te ondersteunen. Maar ook de inwoners die geen voorkeur voor de VVD hebben, zijn we dankbaar voor alle informatie en vragen die ze ons doen toekomen.

Door al die steun kijken wij optimistisch uit naar de komende gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022. Wij denken reeds na over de onderwerpen die onze gemeente beter en mooier kunnen maken, zoals het (zwerf)afvalbeleid, een realistische energietransitie, woningbouw voor Ridderkerkers, veiligheid, belangen van alle verkeersdeelnemers, OV en versterking van de lokale economie. Zaken die naar onze mening beter dan nu uitgewerkt en/of aangepakt kunnen worden.

De VVD Ridderkerk houdt van een helder en duidelijk geluid, waarbij vrijheid, verantwoordelijkheid, verdraagzaamheid, sociale rechtvaardigheid en gelijkwaardigheid van mensen ongeacht hun geloof, ras of geslacht centraal staan.
Bent u liberaal voelend en denkend? En voelt u zich betrokken bij lokale politieke onderwerpen? Wilt u zich inzetten voor een liberale samenleving? Wilt u de VVD hierover of over andere zaken spreken? Neem dan contact met ons op. Voor mailadressen en telefoonnummers: http://ridderkerk.vvd.nl

Ilse Verdiesen
Edward Piena